Betalar ni Radiotjänst?



Enligt mig är den här avgiften onödig. Jag förstår inte varför man måste betala det här?
Vilka vinner på det? Knappast vi.



Alltså först köper man en tv för flera tusen, sen ska man teckna antingen comhem, viasat eller något liknande som kostar ett par hundra lappar sen ska man betala för att man har tv.Endel har knappt råd med en tv och så ska de ha råd med den här avgiften. Det är lag på det här också,har inte läst mig in på vad som händer om man inte betalar men jag förmodar att man får böta.




Vem har bestämmt att den här avgiften ska finnas ?

svar: Riksdagen


vad går pengarna till? snarare sagt vem går pengarna till?

Svar: Sverige Radio, SVT och UR



Varför måste jag betala för något jag inte  tittar på eller lyssnar på ?
jag tittar knappast på svt och lyssnar aldrig på radio varför måste jag då betala?
Det jag skulle vilja veta är vilka är det som äger SVT samt de anda?


Jag undrar också hur mycket de tjänar på det här också, tänk er själva, hur många är det inte som har tv endel har fler tv apparater hemma, och ju fler tv'n du har ju högre blir avgiften. Sen finns det sånna som köper en tv på avbetalning för att de inte har råd sen tvingas betala den här nedrans avgiften.


Säger inte att man inte ska betala för det måste man DET ÄR LAG PÅ DET!

allt jag säger är varför?








Kommentarer
Postat av: vani

Det e så jävla onödigt, o kostnaden e inte KLOK!! JAG HAR EN LÖSNING! SKIT I DET BREEE hahahaha!!

nej men gud vad förväntar dom sig.. att man ska göra snöänglar hälften av dagarna eller?? det e fett kallt juuuuuu haha äh skit i den bre, va kriminell haha

2009-12-30 @ 19:46:07
URL: http://vanipani.blogg.se/
Postat av: FotobyDenise [O R D & F O T O]

God fortsättning, kika gärna förbi min blogg och skriv vad du tycker:) Om du gillar den så är det bara att klicka på den blåa knappen på bloggen så får du följa den helt gratis:D Blir så glad för varje kommentar!<3

Tack i förhand

Kram Denise

2010-01-04 @ 21:01:56
URL: http://fotobydenise.blogg.se/
Postat av: Kevin

Det är staten, alltså folket, som äger SVT och SR. S står för "Sveriges". Fast det är inte folket som får miljonlönerna som cheferna på de här bolagen får för att göra ingenting.



Nuvarande chefen, Eva Hamilton tjänar 2 miljoner kronor varje år för att bestämma om program som ingen tittar på eller som hon inte har haft någonting med att göra. Det är alltså 166 000 som hon får in på sitt lönekonto - varje månad!



Totalt motsvarar det 1 077 tv-licenser per år. Dit går licenspengarna.



http://bit.ly/cKX324

2010-02-22 @ 13:15:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0