Har djur blivit viktigare än människor?

Jag ska börja med att skriva att jag inte är imot alla djur organisationer som finns där ute !
Självklart är det inte rätt att slå och döda djur ! Men nu ska ni få en tankeställare, jag hörde för ett tag sen att i thailand så gjorde man väskor av hundskinn och att man åt katter och hundar. Det vart värsta kalabaliken då skulle  man protestera för så skulle man inte göra men man pratade inte om att dessa människor som åt  djuren va fattiga människor som knappt har råd för hus eller att väskorna som man gjorde av hundskinn fabrikerades av småbarn i nie års åldern. Jag menar vart ska vi ta vägen? vi tänker inte oss inte för , vi är otaksamma fördomsfulla och vi klagar för allt. Tänk er själva om ni vore fattiga och hungriga skulle ni inte äta en katt eller en hund om det var det enda som fanns ? skulle ni inte göra en väska av dessa djur för att få lite pengar så ni kan mata era barn? Jag menar här i sverige är vi så bortskämda och helt otaksamma , vi t o m kastar bort allt vi får. Vi börjar bli som i USA vi köper mer märkes kläder och är mer modefixerade men vi har ingen aning om hur dessa kläder tillverkas. Vi blundar för den hemska sanningen att småbarn inte får leva som barn utan kastas ut i arbetslivet pga att de är föräldralösa och inte ha pengar för mat . Sen finns det onda människor som utnyttjar situationen och kastar barn in i prostitution använder barn som slavar för deras onda planer . Låter det som en acctionfilm? Tyvär är det den fula sanningen . Ni tänker men vi kan inte göra något ? nej en person kanske inte kan göra ett skit , men jag vill tänka att en person kan starta något , om flera människor som bryr sig samlas kanske det blir en förändring kanske inte idag eller om en vecka men om några år. Jag hoppas värkligen att ni tänker en extra gång när ni gråter över ett par gucci skor som blivit förstörda. Jag är inte perfect men jag försöker att få flera att tänka en extra gång innan man tar ett beslut. Jag dömmer ingen men jag vill få mina tankar och åsikter hörda vi lever trots allt i ett fritt land och hoppas på att få flera människor att vakna upp. Det är lätt att skita i allt det som är svårt är att bry sig och att visa medkänsla för männiksor och allt levande i världen .





Kommentarer
Postat av: Jessica

Sjukt bra skrivet. Du skrivet jätte bra. Håller med dig här också.

2009-07-14 @ 11:57:08
Postat av: Anonym

2009-07-15 @ 15:24:04
Postat av: Naomi y Joshua

vi älskar dig Mamma! / Joshua och Naomi

2009-07-15 @ 15:24:57
Postat av: carlos

jag tänker såhär!

har djur skadat mer eller mindre än människor?

och då undrar jag vem som förtjänat mest respekt. det mesta som människan får är ganska mycket självförvållad. inte för att barn ska behöva lida för det. det är varken rätt att skada djur som att utnytja barn på jobb. men gå till botten och se vem som startar den oda cirkel.

2009-08-31 @ 13:45:15
Postat av: chinii

det är vi själva som skappat detta helvette och det är bara vi som kan hjälpa oss själva genom att ändra vårat sätt att tänka och hhur vi ser på saker och ting.. men vi måste enas och ta hand om våra medmänniskor och djur vi måste hitta harmonin kärleken och sluta bry oss så mkt om pengar

2009-08-31 @ 17:17:35
URL: http://chinii.blogg.se/
Postat av: andrea

fin bild :D

2009-12-30 @ 18:26:48
URL: http://byness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0