Unga människor ingen respekt och ignoranta?

Att ge sin plats på bussen till en äldre är det ett måste?

Jag satt på bussen en dag och jag skulle resa mig upp för att ge min plats till en äldre dam , hon vart jätte arg och sa att nej hon kunde stå för hon var inte gammal och klen. En annan bekant ville hjälpa en  tant ner från bussen för hon hade många kassor , då vart hon arg och sa  spydigt nej du kommer säkert att råna mig. Är det verkligen så att ungdomar är så respektlösa att inte tanter litar på de längre ? Jo finns det sådanna idioter som ska leka balla allan, kaxiga skitungar som oftas går i grupp har kanske nån kniv eller sånt, men jag kan slå vad att om du lyfter på tröjjan och ber de  hugga dig skulle de inte göra det. Men vems fel är det att de beter sig så är det verkligen föräldrarnas fel? Jo delvis är det så men  både filmer och samhället har ett ansvar. Alla dessa acctionfilmer visst e de bra väldigt bra efecter men jag tycker att de borde skriva i omslaget eller att det ska scrolla ner i slutet av filmen att allt är fejkat att en kille som blivit slagen  så brutalt  i verkligeheten inte kan leva skulle förmodligen vara död och om han överlevde skulle han ha jätte problem. Skolan är ett skämmt tycker jag också , nu säger jag inte att alla men de flästa kommunala skolor. Unga män/hon inte vill det själv , tycker att skolor borde vara strängare. Jag tycker att man borde få max 2 chanser om de inte får upp betygen efter all hjölp och ifall man skolkar  mkt tycker jag att skolan borde slänga ut en. Sen efter det borde det stå på papper så att det blir svårare för en att börja en ny skola så att folk tar det på allvar. Jag själv kommer att köpa ett par handbojor och följa med mina barn till varje lektion om jag får ett skolk samtal antigen går de själva eller får de skämmas och gå med mamma. Det låter lite överdrivet men så mkt betyder mina barn fö mig självklart vill jag att de ska va kunniga . Nu till nästa fråga:

Är ungdomar ignoranta eller bryr de sig inte ?

Hmmm svår fråga endel är självklart ignoanta men sen finns de här soffpotatisarna som inte orkar bry sig , men kan vi dömma de ? jag förstår de till viss del  när det finns så många som försökt göra så allt ska bli rättvist och så ser de på hur många misslyckas klart de inte bryr sig. Men det är också så att många ungdomar sitter framför en dator istället för att titta på teve eller läsa en bok. Många ungdomar ser inte på nyheter. Så om du frågar de nått vet de inget. De vet mer om kändisarnas liv än om kriserna som finns runt om i världen.

Så vad ska vi göra ? Vad är lösningen till det här?

Jag vet inte riktigt visst har jag en massa ideér men om det fungerar ? Tyck till och komentera gärna tillsammans kanske vi kan komma fram till nått bra.


Kommentarer
Postat av: Monkey

hej!



jag är en av finalisterna i en veckansblogg tävling :) om du känner för att rösta på mig så länkar jag till din blogg i ett inlägg när hela tävlingen är avslutad om några dagar!



du kan rösta här: http://mariaelisabeths.blogg.se/2009/july/finalister.html



kram på dig :)

2009-07-28 @ 01:14:00
URL: http://www.monkeypig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0